Актуальність дослідження зумовлена тим, що застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні — одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. У вітчизняній загальноосвітній школі в останні роки комп’ютерна техніка й інші засоби інформаційних технологій стали все частіше використовуватися при вивченні більшості навчальних предметів.
Інформатизація істотно вплинула на процес придбання знань. Нові технології навчання на основі інформаційних і комунікаційних засобів дозволяють інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість сприйняття, розуміння та глибину засвоєння величезних масивів знань.
Використання інформаційно-комунікаційних технологій (далі – ІКТ) у навчально-виховному процесі початкової школи зумовлена тим, що у даний час спостерігається збільшення впливу медіатехнологій на людину. Особливо це сильно діє на дитину, яка з великим задоволенням подивиться телевізор, ніж прочитає книгу.
Неймовірно великий потік нової інформації, реклами, застосування комп’ютерних технологій на телебаченні, розповсюдження ігрових приставок, електронних іграшок і комп’ютерів мають значний вплив на виховання дитини і її сприйняття навколишнього світу. Істотно змінюється і характер улюбленої практичної діяльності дитини — гри, змінюються і її улюблені герої та захоплення.
Раніше інформацію з будь-якої теми дитина могла отримати за різними каналами: підручник, довідкова література, лекція вчителя, конспект уроку. Але, сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Виникає питання: «Навіщо це потрібно?» Відповідь проста: мозок дитини, налаштований на отримання знань у формі розважальних програм по телебаченню, набагато легше сприйме запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіазасобів.
Сьогодні багато праць присвячено новітнім інформаційно-комунікаційним технологіям. Зокрема, у роботах Ю. Казакова, Л. Шевченко розкрито педагогічні умови застосування медіаосвіти в процесі професійної підготовки майбутніх учителів. Окремі аспекти використання інформаційних технологій у практиці початкового навчання досліджувались в працях О. Суховірського, В. Шакотько, О. Шиман та ін. Крім того, на сьогодні набуто певний практичний досвід використання мультимедіа у початковій ланці навчання (Ю. Громова, І. Мураль, Л. Югова та ін.), який свідчить про невпинний інтерес педагогів-практиків до пошуку шляхів ефективного використання мультимедіа.
Мета моєї роботи: дослідження психолого-педагогічних особливостей та умов ефективного використання ІКТ у навчально-виховному процесі молодших школярів як чинника активізації їх навчально-пізнавальної діяльності.
Завдання дослідження зумовлені метою роботи:
- розкрити сутність та різновиди ІКТ у навчально-виховному процесі молодших школярів;
- визначити переваги та існуючі недоліки ІКТ у розрізі дослідження;

Немає коментарів:
Дописати коментар